onsdag 12 oktober 2016

En Handfull Lycka

Hej!

Idag bjuder jag på en layout med sommarens sista hallon.
 Det är tyvärr inte mina hallon utan min dt-kollega Monicas hallon faktiskt.
Hon frestades på Instagram med en så läcker bild med sin hand till brädden fylld av dom mest ljuvliga hallon.
Den bilden MÅSTE bara scrappas tänkte jag och bad snällt Monica om lov och hon svarade till min stora glädje JA!

Såhär blev resultatet av det...



Visst blir man lycklig av detta ?!
Jag har även lånat titeln av Monica så vi har haft ett bra teamwork tycker jag :)

Till att börja med så preppade jag mitt vita släta cardstock med clear gesso för att få en tålig yta för mitt "smooshande" med en röd och en ceriserosa Distress ink färgdyna tillsammans med vatten och plastficka.
Jag använde clear gesso för att den vita gesson kan ibland kännas lite gulaktig och här ville jag ha det vita riktigt vitt. Mina mönstrade papper är olika spillbitar som jag arrangerade med en "filmremsa".
Några chipboard dekorationer, som jag färgade in med en svart Distress Ink färgdyna, och en hjärta sticker blev dom enda dekorationerna.
Avslutade med ett härligt Thickers alfabet till den ganska långa titeln.





Ja så kan det gå när man får låna ett ljuvligt foto av Monica!
Tack snälla du, jag hade en riktigt härlig stund vid mitt scrapbord då jag gjorde den här layouten.

Tusen tack för titten här idag, vi ses snart igen!
Kram Anna :)


4 kommentarer:

Monica =) sa...

Attans så läckert det blev, älskar alla fina detaljerna! <3
Stor kram!

Anna Uhras sa...

Åhh!! Tycker du?! 😍 Vad jag blir GLAAAD😊 KRAAM

KarenB sa...

Gorgeous layout. Love the "smoosh" paint technique :) :)

Anna Uhras sa...

Thanks so so much sweet Karen ❤️ Anna xo