fredag 12 augusti 2016

Monokromatiskt i min art journal

Tjenixen!

Idag tänkte jag visa en sida i min art journal som blev monokromatisk i turkost (nåja, lite svart/vitt finns med också, men man behöver inte vara SÅ petig, eller hur?). Jag har använt en av stämplarna i det underbara settet från Unity Stamps som heter Wild and Free stamp - jag bara ÄLSKAR de stämplarna! De är stora, så ska man ha dem på kort så får det bli stora kort... ;)



Bakgrunden är gjord med gesso, akrylfärg, stencil och färgläggning och skuggning på blomman med akvarellpennor - Primas Water color pencils. Jag har såklart stämplat med vattenfast stämpeldyna eftersom jag som regel kladdar med färg och vatten så mycket på mina sidor. 

Ett tips - om man inte har mist/sprayfärger i "rätt" färg - är att blanda ut vanlig akrylfärg med vatten, sen är det bara att stänka med en pensel. Har man inte akrylfärg i rätt färg så kan man ofta blanda till själv om man har några basfärger. :)

Pyssla lugnt!
Jeanette - Tettiz

7 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Supersnyggt Jeanette 💛 Härlig inspiration som gör en glad 😃 Kram Anna

En liten butik sa...

Så snyggt och turkost är såååå fint! //Lotta

Fnusan sa...

Jättefin sida! Gillar hur blomman "poppar ut" med skuggningen :)

Matilda sa...

Väldigt fin turkos färg! Och liksom enkel design men riktigt fint :)

Unknown sa...

Jättesnyggt! 😀👍

Unknown sa...

Underbar!!! Älskar färgkombinationerna 😻

Cina99 sa...

Vackert o stilrent. Blått e flott :)