tisdag 19 juli 2016

Bokkort

Hej!

Vi har blivit utmanade av Lotta att göra ett bokkort denna månad. Jag har våndats lite eftersom jag inte är så mycket för det här med avancerade vikningar, men så kom jag på hur jag skulle göra fast med lite lagom mycket vikningar. 


Jag började med att göra en låda som liksom ligger inuti boken. Efter det mätte jag ut hur stort "omslaget" skulle vara och skar till det. Väldigt enkelt egentligen, men med många variationsmöjligheter.  
För att få lite stadga i omslaget så blev det lite lager på lager och under ett av lagren fäste jag ett band så att det går att stänga boken med en rosett. 

Det skulle ju vara en bok och en bok brukar ha en titel på ryggen.


Den här boken ska en av mina äldsta vänner få när hon gifter sig i september (så jag hoppas verkligen inte hon ser det här nu). 

Fjärilen har jag stämplat och sen embossat i en skimrande vit färg (som inte syns på bilderna tyvärr). 


När man öppnar boken ser det ut så här inuti. Här är själva asken som jag vek till. Jag har fäst en spets runt om locket på asken, jättebra om man vill dölja att man inte fick till det alldeles jämnt. På den vänstra sidan ska jag skriva en vers har jag tänkt. 


I asken ska jag sedan lägga deras present och ett kort som jag inte har gjort ännu. Jag tror att jag ska lägga lite bomull i botten eller klä in asken på något vis. 


Det här var min variant på bokkort, hoppas att ni gillade den och blir sugna på att göra en egen. 

Kram Åsa

Inga kommentarer: