fredag 20 maj 2016

PL + CAS = sant

Halloj!

Idag är det fredag - glädjens dag, som jag och mina arbetskollegor kallar den - och jag tänkte visa en sida i ett av mina små PL-album. Den är rätt glad sida, trots att temat egentligen är trist. Jag har såklart jobbat efter temat CAS - Clean and Simple - och lekt med lite färg och vatten. 




Jag har använt kraft cardstock som bas till mitt egna PL-kort, sen har jag stänkt med svart färg, utblandad med vatten (går bra med t.ex. Dylusions paint, Distresser, Color Burst, Gelatos eller någon annan typ av vattenlösliga färger. När jag blandar ut färger med mycket vatten brukar jag använda papperstallrikar - perfekt att kladda runt i!

När färgen torkat har jag skrivit med svart penna och klistrat på några klistermärken från Simple Stories och Happy Planner och sen är det klart! Det måste väl ändå räknas som clean & simple (CAS) - eller hur?! :)

Tack för titten! Ha en härlig helg!
/ Jeanette - Tettiz

1 kommentar:

Anna Uhras sa...

Ja,a !! CAS och alldeles alldeles underbart :) Men trist med allergier. Kram Anna :)