måndag 14 mars 2016

Temavecka - lift

Idag startar vår temavecka, där vi i teamet liftar någon av våra favoritscrappare. Jag har valt att lifta Denise Morrison som har en härlig stil som jag verkligen gillar, och har gillat i flera år. Vi har haft kontakt via ett amerikanskt forum under några år och där har jag uppfattat henne som en omtänksam och trevlig person.

Layouten jag valt att lifta var denna, som hade ett härligt "pop" av rött mot det ljusare rosa och det turkosa.

Min tolkning fick inte samma "pop" av färger, men jag fick med kvadraterna av mönstrade papper, trianglarna (någorlunda) i mitten, sömmar och ordet You. Dessutom valde jag att ta in lite guld.


Här syns materialet jag använt, alfastickers från Pink Fresh, stickers och epoxystickers från Amy Tan/American Crafts, papper och die cuts från Amy Tan (slut i butik), papper från Project Life (slut i butik) och wood veneer från Evalicious.

/Anna

Inga kommentarer: