tisdag 2 februari 2016

Tekniktisdag: Gelatos

Hej på er! Den här månaden är det jag som är ansvarig för tekniktisdagen här i bloggen. Idag plockar vi fram våra Gelatos och provar på en teknik som är inspirerad av Tim Holtz.


Första steget är att täcka ditt projekt med en sealer som lämnar en yta som inte drar åt sig något. Jag använde ett multi-medium men jag antar att olika decoupagelim och gels också fungerar bra. Låt lagret torka.


När allt är torrt går du på med dina Gelatos. Valfritt med hur många färger!


Sedan drar du ut färgen till ett jämnt lager. Om du vill kan du dra in färgerna i varandra och skapa flera nyanser.


Jag fyller på och drar ut färgen tills jag blir nöjd.


Sedan är det dags att trolla! Jag lägger på önskad stencil och använder mig av en tvättservett, typ babywipes. Se till att stencilen hålls på plats medan du går på och gnuggar med tvättservetten. Jag behövde inte ta i utan färgen försvann rätt så lätt! Så här blev slutresultatet:


Nu är det fritt fram att använda ditt projekt till vad som helst! Jag valde att använda min tag på en Lo:


Material från butiken: Tags, Cardstock, Gels, Gelatos, Stencil, Akrylfärg, Thickers, Klistermärken, Paperpad.

Inga kommentarer: