onsdag 27 januari 2016

Blomsterkort med retropunchar

Mitt nybörjartips är att införskaffa punchar och dies! Blommor, blad, cirklar, olika former, alfabet...allt man kan tänka sig som bara är att stansa ut från papper och limma fast :) Enkelt och behändigt om man får problem med händer eller bara vill göra ett snabbkort till någon som behöver uppmuntras/hyllas.

Jag köpte på mig tre olika storlekar retropunchar för nästan 9 år sedan, och dessa har blivit använda flitigt kan jag lova. Bra kvalité också då ingen har visat tecken på att ge upp än :) Finns massor av fina alternativ i shoppen.


Limmar på de största blommorna först och viker upp själva blombladen med hjälp av en penna (så de inte ser så platt ut)


 Efter det limmar jag på resten av blommorna i olika storlekar.


Limma, limma, limma! på med knappar och andra dekorationer som man har liggandes :)


Färdigt på ett kick :)


/Majamelon

Inga kommentarer: