tisdag 15 december 2015

Flygande tag

December flyter på - har ni köpt era julklappar? Vet ni vad ni ska önska er? Ett presentkort i En Liten Butiks shop kan aldrig vara fel - eller hur!!! 

Idag vill jag visa er en tag som ser avancerad ut men var superenkel att göra!


Själva tagen har jag gjort genom att klippa ut en tag i färgad cardstock och en i ett mönstrat papper. Dessa har jag sedan limmat ihop, gjort hål i och satt i ett band och en liten pingla.  Lite gesso och Glimmer Mists på mitten av tagen bildar en bra bakgrund till vingarna.


Jag måste erkänna - jag älskar hur vingarna ser ut! Hur jag gjorde - enkelt! Lovar! Jag stämplade med vingstämplarna från Stampers Anonymous på röd cardstock (baksidan - den utan struktur). Jag gjorde två av varje vinge. För att få en metallic effekt använde jag mig av Glimmer Glaze (ingår i ett set som finns i webshoppen till superpris!!!). Genom att limma två vingar på varandra fick jag en 3D effekt.



Ho! Ho! Ho! Det gömmer sig en liten filur i flaskan!

Hoppas jag inpirerat er idag!

Ni kan köpa stämplarna med vingar här & Glimmer Mist & Glaze här!

Produkter från En liten Butik:

Inga kommentarer: