onsdag 4 mars 2015

Joy Fold: en av mina favoriter

Hej där!
Nu kommer en kortvikning till, en av mina favoriter. Kanske är det så att jag gillar den lite extra för att det var det första jag gav mej på när jag började det här hobbyäventyret =)

Jag gillar också att formatet är lite mindre och ändå är det många sidor att dekorera. Dessutom går det att variera storlek och form, det kan liksom inte bli fel! Varför inte testa ett kvadratiskt istället?

Pappersblock kommer från Glitz:  Carpe Diem och Love you madly, härligt Flashcard från Jillibean Soup, ostduk infärgad med mist, körsbärsblomma och dyna att färga in kanterna med.
Blomman fungerar som stängningsanordning. Här kan man sätta en brads, en knapp eller nåt annat som korthörnet kan smyga inunder.

Här ser du det hela lite ovanifrån. Det är helt enkelt två kortdelar som är monterade lite omlott.

Insidan ser ut så här. Den vita rutan är tänkt att skriva en hälsning på. Texten är en stämpel från Bildmålarna.

Så här gjorde jag:

Två kortdelar behöver du: den gröna är 21,5*11 cm och vikt vid 7,5 cm. Den rosa delen är 20*7,5 cm och vikt mitt på.

Här ser du hur kortet monteras ihop, härligt när det inte behöver vara superprecision för att funka!

Hoppas du blir sugen på att testa nån av kortvikningarna,
Glada vårhälsningar, Monica =)




2 kommentarer:

Kia sa...

Så enkelt och trevligt, tack för att du delar med dig.

perjonslillevi blogspot.se sa...

Tack för tips!
Ska testas här...
Kram Lillevi