måndag 22 december 2014

Mini chokladkort

Hoppas ni inte stressar för mycket och tar er tid att läsa vår blogg. Idag visar jag er två små chokladkort man kan göra och ge bort som små presenter/julkort till barnens fröknar ( som jag gjorde) eller till nån värd/värdinna i jul.


Till det första kortet använde jag ett papper som inte är ett julpapper men som jag tycker ändå är väldigt juligt och bilden kommer från ett PL kort från Bo Bunny som jag klippte ut så att det passade och hade lite grön stickles runt om.


Det andra kortet jag gjorde använde jag ett julpapper som tyvärr är slutsålt men det finns dessa fina kvar. Halvpärlorna kommer från YouDo och ni hittar dem HÄR. Jag använde två ovala dies på det här kortet men dessa skulle passa också.


Så här ser kortet ut framifrån och öppnat.


Hoppas ni blev inspirerad att göra ett chokladkort och HÄR kan ni hitta en bra beskrivning på hur man gör ett. De är faktiskt rätt enkla att göra.