söndag 19 oktober 2014

Ett enkelt minialbum

God söndag på er allihop!

Idag tänkte jag visa er några foton på ett enkelt minialbum jag gjort med foton från en semesterresa vår familj gjorde i början av sommaren.
 
Som bas till mitt album har jag använt små papperspåsar. Just dessa påsar är riktigt små, lagom för foton eller till exempel PL-kort som är i storleken 3x4.
Jag har gjort hål i ena långsidan av påsarna och knutit ihop dem med twine.


Inuti albumet har jag dekorerat med papper, diecuts och vit akrylfärg.

 
Eftersom jag använt mig av påsar skapas en hel del "gömda" fickor i albumet. Här kan man välja att göra små layouter som man drar upp ur fickorna, skapa journalingkort eller göra som jag gjort och helt enkelt använda dem som fotofickor för fler foton.

Har man större påsar kan du enkelt skapa ett album genom att vika dem i mitten efter långsidan och binda ihop påsarna där, som en bok. Detta får jag visa er en annan gång.

Många kramar från Susny/Susanne
 

Inga kommentarer: