söndag 7 september 2014

Blå lagunen...

Den här veckan fokuserar vi på blått. Jag pratar ibland med barnen i skolan om vilka känslor och tankar som olika färger väcker hos oss. Blått tar mig till vatten, friskhet, kyla, makt mm. Jag bestämde mig för att jobba vidare med vatten och tropiskt vatten. Tankarna virvlade vidare och hamnade på en film som jag tyckte mycket om som liten, tror den hette Tillbaka till Blå Lagunen.

Detta blev resultatet


Har använt turkost och vitt cardstock. Har byggt upp min undervatten bakgrund på en bit vit cardstock. Började med att använda Distress ink Tumbled Glass och Salty Ocean. Sen sprejade jag med mist. Jag använde en turkos och en mörkblå. Det finns liknande i butiken. Dessa tror jag fungerar perfekt Mister Huey´s Ocean och Mister Huey´s Navy.
Sen började jag att arbeta fram strukturer med hjälp av Inka Gold och masker. Använda Inka Gold Turquoise och Steel Blue. Masker som fungerar perfekt är dessa: Memory Box Texture Mesh, Hazel and Ruby Confetti Pattern, Mister Huey´s Bubbles mask och Mini Mode Spiral.

Använde snöre, blommor, snäckor och dew drops som dekorationer. Klippte till bitar av ostduk och lade under motivet. Använde också dessa små turkosa transparenta "flagor" ur detta kit. Tycker de passar perfekt som fjäll på sjöjungfrun och i vattnet.


Vad kopplar du ihop med färgen blå?
Länka gärna till din blog i kommentaren, vi är så nyfikna på vad du gör.

Inspiratör Nick




5 kommentarer:

cissi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
cissi sa...

Fotona gör inte rättvisa till detta underbara kort! Hade tur som fick se det live i lördags:)

cissi sa...

Fotona gör inte rättvisa till detta underbara kort! Hade tur som fick se det live i lördags:)

cissi sa...

Fotona gör inte rättvisa till detta underbara kort! Hade tur som fick se det live i lördags:)

NickScrapShack sa...

Tack Cissi!