söndag 8 juni 2014

En sommarhälsning!

Hej där!
Sommar o sol gör mej härligt glad! Så varför inte dela med sig lite av den känslan genom att skicka ett soligt kort till nån man inte hör av sig till så ofta?
Det här är ett sånt kort:
Denna gången har jag faktiskt varierat min favorit 15*15 cm med en snarlik variant som kallas altarvikning. Skillnaden är att man bigar/viker vid 7,5 cm från ytterkanterna på en bit cardstock (15*30cm). Alltså blir det två "dörrar". Cirkeln med motivet är fäst enbart på den vänstra "dörren". (Motivet är en digital bild)
Pappret kommer från ett block som är slut men Pink Paislee har ett snarlikt. Gröntonade körsbärsblommor o minirosor hittar du också. Jag har använt den blåa delen av ett tvåfärgat creppat papper som blir superfint att putta in under kanter, till kanonpris just nu!

När jag gör kort inkar/färgar jag ofta in kanterna på de mönstrade papprena. Här ser du skillnaden. Jag har använt Rusty Bucket tillsammans med en lite ljusare brun ton.

Solig sommarhälsning,

Inga kommentarer: