söndag 27 april 2014

Stamp Sunday med ATC

Hejsan

Idag är det Stamp Sunday och jag kommer att visa några ATC kort som jag gjort. Jag har gjort en egen moln bakgrund.

Du behöver: vitt papper, stämpeldyna, en utstansad form med vågig kant och en svamp/"finger dutt"


1. Håll fast den utstansade formen och dutta din svamp eller finger dutt på stämpeldynan. Dra/tryck sedan ut färg runt överkanten på mallen.


2. När du tar bort mallen ska du ha något som liknar detta.


3. Flytta runt mallen på ditt papper. Tryck olika hårt med din svamp/finger dutt så blir det mer "liv" i himlen. Lägg inte mallen precis under varandra utan förskjut den lite åt olika håll.


4. Skär ut en lagom stor bit till ditt kort eller ATC.

ATC står för Artist Trading Card och det är meningen att man ska byta kort med varandra. Jag är ingen stor fantast av detta men jag tycker det är kul att göra ATC kort ibland då jag vill prova nya tekniker som här med molnen. Fördelen med ATC är ju att det inte är så stor yta att jobba med. 
Storleken ska vara 3½ tum x 2½ tum det är som ett vanligt spelkort.

Till mina ATC kort har jag använt en av mina favoritstämplar från  Deep Red Stamp, den heter Steampunk Lady Cyclist. Jag har använt en svart och vit penna att doodla (rita) runt kanten. Små träbokstäver, washi tape, cardstock i blått, rosa och svart.


Tillverkade först bakgrunderna. Stämplade på mitt motiv med svart dyna och strödde sedan över clear embossing pulver och embossade motivet. Fäste bakgrunden på två omgångar vitt papper och doodlade två kanter, en rutig och en med en rand. Fäste washi tape och svarta rhinestones. Klistrade fast bokstäver och utstansade fjärilar. 


Lite närbilder




Hoppas nu ni får en härlig Stamp Sunday!
Inspiratör Nick


ps. I kväll kommer jag dessutom bjuda på ett extra födelsedagskort.


Inga kommentarer: