söndag 23 mars 2014

Stamps Sunday - Imitation av griffeltavla...

Det är poppis med scrapbooking produkter som liknar griffeltavlor på olika sätt. Prima har t ex gjort många sådana produkter. Hos En Liten Butik finns papper ur serien The Optimist Collection, washi tape från Chalk Studio, ramar från Chalk Studio och en hel del andra dekorationer som klädnypor, klistermärken och vimplar.

                 
           

Utifrån alla dessa underbara produkter fick jag idéen att också försöka härma en griffeltavla genom att stämpla och embossa. Jag har använt en superfin stämpel från butiken (tyvärr hitta jag den inte för länkning men kontakta gärna Lotta om du blir sugen...)

Jag embossade stämpeln med vitt embossingpulver på svart papper för att få den att likna en griffeltavla.




Bestämde mig för att göra en "shoppinglist-tavla" att sätta på kylskåpet. Tog en bit kartong av ett flingpaket och satte fast magneter på baksidan. Sedan klippte jag till mönstrade papper i samma storlek. Papperet är ur ett block från MME som tyvärr är slut men det finns andra lika fina här. Chalkade kanterna. Använde lite washi tejp för att dölja skarven mellan de mönstrade papperen. Häftade fast den stämplade bilden och satte fast ett litet anteckningsblock. Dekorerade med vimplar och enamel dots.


När jag kommit så här långt så kändes det ändå som något saknades. Så jag tog en vit gel penna och doodlade lite runt stämpeln.


Det blev riktigt lyckat tycker jag och så matchade det vimpeln och tejpen lite bättre. Så här blev då min "shoppinglist-tavla" till slut:



Stämpla nu på och ha en trevlig Stamp Sunday!

Inspiratör Nick








Inga kommentarer: