lördag 22 mars 2014

Full av glädje- mixed media layout

Vill tacka alla som kom till min workshop på Scrap and Pearl event. På workshopen gjordes en layout. Vill passa på att visa hur min layout blev som jag gjorde på eventet.


Det är många olika lager och produkter. Första lagret är med modpodge matte i en stencil. Stencilerna som jag just har använt här på denna layout har tyvärr tagit slut. Sedan är hela bakgrunden infärgad med distresser. Spun Sugar och Victorian Velvet är två av färgerna.
Har stämplat lite i bakgrunden... syns lite dåligt. En stämpel från Kaiserkraft. Nästa lager har jag haft ännu en stencil och i denna har jag haft gesso. Ännu ett lager- nästa med Opaque flakes.


Har ni sett att underbara Heidi Swapps mister har kommit in i shoppen. De är fylliga i färgen med mycket skimmer. Här har jag mistat med Primrose, Amethyst och vitt.


Sista lagret är med modeling paste. Det ger en fylligare struktur.
Har inte använt skärmaskin utan gjort det enkelt för mig och rivit de olika papprena. Paperpaden  från Graphic45 -Sweet Sentiments passade utmärkt till rosa och lila mist.


Kram Katja och ses nästa vecka med ännu en layout.

Inga kommentarer: