onsdag 4 september 2013

CAS - clean & simple med Kenny K!

Idag tänkte jag bjuda er på ett så kallat CAS eller clean&simple card, vilket innebär att man gör ett enkelt kort utan en massa dekorationer på. Som ni kanske förstår är detta otroligt svårt för mig eftersom jag gillar att ösa på med dekorationer men just killkort tenderar gärna att bli ganska enkla.


Här har jag använt lite blandade papper och ett motiv från Kenny K som jag färglagt med Copics. Jag har skurit till motivet så att klubban sticker utanför lite vilket gör att det händer något på kortet även om det inte är så dekorerat. 


Jag har två pojkar så grattiskort med pojkmotiv går alltid åt. Jag brukar försöka ha ett gäng på lager så får pojkarna välja vilket kort de vill ge. Då brukar jag ta en siffra från tex ett Thickers alfabet och sätta på kortet alternativt skriva barnets namn med små bokstäver så blir det lite personligt.


Motivet har jag fäst med 3D kuddar så det ska bli lite mer liv i det. 


Materiallista:
Papper: Jag har använt ett rödrutig papper som heter  Glitz Gingham Cashmere Dame ,ett blåprickigt papper som heter
Fab Scrap Vicoria's Maypole samt en liten urklippt del av en border från ett papper som jag tyvärr inte hittar i shoppen just nu.
Dekorationer: Inga denna gång...
Motiv: En cool hockeyspelarefrån KennyK/Whimsy Stamps. Hittar inte just detta motiv i butiken men det finns flera andra att välja mellan eller maila Lotta för det kanske inte kommit upp i butiken än.



1 kommentar:

En liten butik sa...

Häftigt kort men ändå så enkelt!