måndag 26 augusti 2013

En liten kladdig tag....

Hej på er!

Tänkte bryta av lite i denna underbara kavalkad av ATC-kort med en liten tag som jag har gjort. Den blev kladdig och läskig och framöver ska jag även visa hur jag gjode den steg för steg... ;-) Men idag blir det bara ett litet smakprov och det är på tagen som den blev....


Här är en närbild på motivet från Kenny K... Använt mina Copics till färgläggningen.


En bild på den vackra blomman från Prima... Man ser också lite av det svarta Flower Softet som jag använt. Flower Soft är som ett "grovkornigt stoft" som limmas fast och som ger lite 3D effekt på ditt alster. Jag brukar dutta ut lite lim där jag vill ha det och så hälla på massor av Flower Soft så det täcker gott och väl och trycka lite där limmet är. Sedan skakar jag av mitt alster så det lösa stofftet ramlar bort. Jag brukar ha ett vanligt kladdpapper under där det ramlar ner och sedan föser jag försiktigt ner det överblivna stofftet i asken igen, ungefär som när du embossar.

Här ser du tagen från sidan... 



Materiallista:
Papper: Jag har använt några papper från ett paper pad från Authentique Paper som heter. LilyBeeDesign Victoria Park Covent Garden (just nu på REA!!),
Tag XL
Dekorationer:  Flower Soft, tyvärr verkar den tuffa blomman vara slut.... Artemio Bomullsband
Motiv: En tuff häxa från KennyK/Whimsy Stamps. Hittar inte just detta motiv i butiken men det finns flera andra att välja mellan eller maila Lotta för det kanske inte kommit upp i butiken än.
Dies/Stansar: Privat spindelvävspunch


Inga kommentarer: