fredag 30 augusti 2013

BeYOUtiful

IMG_8433
Jag fick lite roliga träfigurer i mitt paket och denna superfina klänningsform ville jag göra något speciellt av. Jag fick också med silkespapper i vackra klara färger. Det blev ett kort i mixed media-tekniker av dem. Jag fäste silkespappret lite slarvigt på ett styvt papper och målade över med utspädd gesso. Sen använde jag en skrynklig plastpåse till att stämpla struktur med och färgade in kanterna lite. Jag embossade lite slarvigt med den fantastiska Stampendous-embossingen och stämplade texten med alfabetsstämplar ur mina gömmor. Klänningen fägade jag också vit med gesso och stämplade ett hjärta på. Den fick också ett guldsnöre till bälte. För att stämpla har jag använt Distressdynor och StazOn. Jag prydde underkanten av klänningen med pärlor från YouDo.
IMG_8434

2 kommentarer:

En liten butik sa...

Såååå himla fin! Texten hur?

Maya Isaksson sa...

Tack! Texten är stämplad med bokstavsstämplar. Jag har använt en vit penna som skugga också :)