tisdag 18 juni 2013

Enkelt kort i blåa toner

Jag insåg med förskräckelse härom kvällen att mitt lager med släta vita cardstock var slut och nu återstod endast ett. Jag fick lite panik då jag oftast använder dessa till bakgrund och började räkna dagar tills Lotta kommer hem och skickar paket igen. Efter lite funderande insåg jag att detta var ett ypperligt tillfälle att utmana mig själv att använda andra papper än just slät vit cardstock till bakgrund. Sagt och gjort så fortsatte jag att utmana mig själv lite extra genom att plocka fram två blå papper från Prima Introspection 6 x 6 pad. Blått är en färg jag väldigt sällan använder när jag pysslar och jag vet faktiskt inte varför.

Ibland vill jag ha lite enklare kort med få dekorationer, framförallt för att ge bort till mina äldre släktingar eller till män. Då passar ett sådant här kort bra där papperet får stå i fokus tillsammans med en oval die cut från Storyteller och bakers twine från MME.


Inga kommentarer: