lördag 16 mars 2013

Lite vintage med Whimsy Stamps!

Idag är jag, Linda/Pysselbus, här igen med ett nytt kort och denna gång är det ett kort i mer vintagestil.


Här kommer en bild rätt framifrån. Vintage innebär att man skapa i lite gammaldags stil, gärna med spetsar och i ganska dova färger. Jag har använt ett privat "spindelvävsband" tvärs över kortet. Jag gillar verkligen pappren, de är perfekta till vintage. 



Här kommer en närbild på motivet - jag har färglagt med rosa och gröna toner och mediet är distresser.


Hör kommer en närbild på blomsterdekorationerna (privata men Lotta har fått in massor av underbara blommor i shoppen). Jag har stansat ut löv och satt bakom blommorna. Även en privat die med en notrad har hittat in på kortet. Tycker det lyfter ett av pappren som har en massa noter på sig.



Mera blommor, den stora rosa är från Prima och finns i shoppen.


Här en närbild på ena hörnet av kortet där jag satt ett ustansat hörn och en liten kristall med en ros i.



Tack för att du kikade förbi idag!


Materiallista:
Papper: Landtliv - Hytteliv och ett till som verkar vara slut i butiken.
Motiv: April Sunshine från Whimsy Stamps, färglagd med distresser
Dekorationer: blommor från Prima, giant rhinestones från Glitz Hello Friend, ett utstansat hörn från Cheery Lynn som tyvärr är slut i butiken och privata blommor.



1 kommentar:

En liten butik sa...

Så sött och charmigt både stämpel och kort!