söndag 27 januari 2013

Akryldropp

Idag så visar jag er några sidor i mitt mixed media album. Har lekt lite med blå akrylfärg. Har spätt ut färgen med vatten, för jag vill göra den lätt genomskinlig och rinnig. Målar lite slarvigt. Låter det rinna i omgångar.


Jag målar på ännu ett lager som är lite tjockare med färg. Låter det torka.  Det blev en riktigt snabb albumsida.

  Jag har gjort ännu en sida på samma sätt, men här har jag använt brun akrylfärg.
  Har också stänkt lite med olika mister i två hörn. Förstärker färgstänket med blandade rhinestones och halvpärlor.
Har även använt spets och washitejp. Metalldekoration kommer från en väska som är inköpt i dessa kvarter. Ett bra sätt att bevara minnet av inköpet av min väska ;)

Hoppas ni med vågar experimentera med akrylfärger. Ha det gott så länge så ses vi nästa söndag då det kommer ännu ett mixed media tips.


1 kommentar:

Monica =) sa...

Snyggt!
Jag gillar det planerade oplanerade -ser härligt slarvigt/lekfullt ut men är så välarbetat. Effekten av halvpärlor tillsammans med stänk gillar jag, det ska testas! Snyggt också med den tunna svarta kanten som ramar in.

Kram Monica