söndag 4 november 2012

Nedräkning till julen

Lotta utmanade oss i teamet att göra en adventskalender var med sifferpapperet från Lilybee. Så söndagarna som följer nu kommer ni att få se våra olika varianter på adventskalendrar.
 
Jag inspirerades av Nicke Nyfiken i julfilmen om honom där han varje morgon hoppar upp och tror att det är julafton. För att förklara för Nicke hur lång tid det är kvar till jul gör mannen med den gula hatten en stor teckning av en julgran att sätta på dörren med siffror som räknar ner till jul. Jag fastnade för idéen och har gjort en egen variant till min treåring, men börjar redan den första december. Nedräkningstavlan kommer att få sitta i köket så att vi tillsammans kan räkna ned till julafton! :)
Jag har helt enkelt tejpat ihop två vita cardstock och limmat fast siffrorna i en granform. Snöstrjärnestämplarna är privata och stämplade med distressdynor och sedan har jag i vanlig ordning skvätt lite glimmermist över bakgrunden.
På chipboard julstrumpan från Bazzill har jag stämplat med aged mahogany och sedan dekorerat med en cardstock sticker från Lilybee och Bakers Twine från Making Memories. Kanterna är chalkade med brick wall från Ingvild Bolme.
 Nästa söndag får ni se en annan variant av julkalender med samma sifferpapper som grund! :)

3 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Vilken kul utmaning, och så fiffigt du löste den! Jättefin nedräkningsgran. :)

En liten butik sa...

Vad häftigt Lina, du är verkligen fiffig du :)

Katja/MezzaNotte sa...

Kul idé !