torsdag 22 november 2012

mist och schablon

Jag fick en lite utmaning från Lotta att göra en egen schablon (mask, stencil, kärt barn har många namn) och valde att använda mig av en cirkelstans och en gammal förpackning till rubons.


Jag stansade genom hela förpackningen, då är det ju plast utanpå och ett grövre papper inuti som håller stadgan på schablonen, annars kan overhead-plast eller dyl vara kanon så får man hållabara schabloner som man kan spara :-)

Sedan klippte jag ut ett hål i ett cardstock för att lägga på min schablon så att mitt 12*12'' papper täcks lite bättre, detta cardstock kan vara smart att ha ifall man vill mista över 6*6 stenciler å slippa få färg utanför kanten.



Jag mistade med rosa färg över min schablon/stencil, sen flyttade jag den en bit och mistade med turkost istället och här kommer min färdiga layout:

"Furuvik"


Denna lo består alltså av ett vitt cardstock och mister som bakgrund sen har jag sytt med suymaskin och dekorerat med några fjärilar, enkel men ändå färgglad och härlig. 

Den stora chipboardsfjärilen kommer från DETTA chipboard ark från Echo Park.

//Hanna/Fnyz

Inga kommentarer: