måndag 5 november 2012

Färgstarkt kort

Idag visar jag ett Mixed Media kort som jag gjort med lite blandade tekniker. Jag har först använt en präglad vit cardstock och haft distresser Broken China över hela ytan. Sedan tog jag lite Crackle Paint i samma färg. Två lager ostduk som jag sprayat med mist som nästa lager. Jag klippte remsor av ostduken och sprayade med turkos mist och tvinnade sedan till en lite ros. Lite stickles ovanpå så blev det fint. Blomman har jag ritat på vitt papper och sedan målat med vatten och acrylfärg. Tack är stämplat på papper som jag använde som underlägg när jag sprayade ostduken med mist.




Material från butiken:
Ostduk
Cardstock
Stickles
Acrylfärg
Mist
Crackle Paint
Distresser

Embellish Life//Marja

2 kommentarer:

En liten butik sa...

älskar blomman! //Lotta

DeadUntilDark sa...

Vilket färgglatt kort, himla läckert! :)