torsdag 16 augusti 2012

Lottas Skisstolkning

Hur inspirerande jag tyckte att Amis skiss var så märkte jag direkt att jag fick problem med hexagonerna, inte där än i mitt scrappande helt enkelt :)

Då var det alltså min, Lottas, tur att få visa hur jag tolkade skissen. Jag är egentligen ganska slavisk när jag skapar efter skiss och har alltid tyckt att man ska se "skissen" i LO:n eller kortet eller liknande. Så blev det inte riktigt här...
Det jag har gjort är träningsdagböcker till mina döttrar av ett vanligt notebook och framsidan har jag alltså försökt skapa efter Amis fina skiss. Som sagt så jag och hexagoner - njaej inte än... :)


Mitt mål var att försöka ha med de olika elementen i bilden iaf även om jag "bytte ut" hexagonerna mot halvpärlor :). Pilarna finns med och jag har tre lager med papper, band och bild vilket får symbolisera de tre olika pappren som ligger omlott. Titeln är barnens namn.


Det var svårt att skapa efter en skiss men ändå göra bokomslaget personligt och konståkningsinriktat, men jag tror jag lyckades hyfsat. Barnen blev supernöjda. Insidan visar jag vid ett annat tillfälle...

Glöm nu inte att lämna kommentarer och dela gärna med dig av din tolkning av skissen!

3 kommentarer:

Linaliten sa...

Läckert Lotta! Några hexagoner fick du allt med och jag förstår att dina döttrar blev supernöjda! :)

Malin sa...

Vilka fina böcker du har gjort till döttrarna. Jag kan verkligen se skissen på dina omslag. En och annan hexagon har du lyckats få med :)

cissi sa...

Fina böcker du gjort, själv har jag inte kommit till att altra saker än.