torsdag 14 juni 2012

Kladda mera

Här kommer min allra första layout för ELB. Jag fick ett enormt stort och inspirerande paket av Lotta och jag valde att scrappa om mig själv. När jag redigerar mina foton så använder jag GIMP, ett redigeringsprogram som är gratis och jag trivs bättre med det än med Photoshop. På de här fotona har jag använt Posterize Tool som man hittar under Colors, i huvudmenyn. Bara att välja hur du vill att fotot ska se ut. GIMP finns på svenska också, om man gillar det bättre. Ladda i så fall ned en översättning.
Jag gillar ju färg och kladd, det har ni väl knappast missat;-)

I´m color crazy - let´s mess things up!


Bakgrunden är ett papper från Pink Paislee-Hometown Summer/Fruit Stand och sedan har jag klippt ur papper från Prima-Doodle Deux collection/All-overs och Lucky Charms. Jag inspirerades av Primas papper och doodlade lite och gjorde egna blommor genom att droppa Glimmer Mist med ett droppverktyg. Finns att köpa billigt i konstnärs/färgbutiker, annars kan man ta en Distresser Fluid Ink topp och göra rent den. Droppa på högt avstånd från pappret för att få bra effekt:-) Vinkla sedan pappret så det rinner och doodla sedan blomstjälkar när det torkat. Jag använde också ituriven Washi-tape från You-Do som blomstjälk.
Jag fick ändra färg och kladda med gesso lite på både bokstäver och blommor, ville ju att det skulle matcha ordentligt och inte se så prydligt ut. Jag använde också pappersband från You Do till blommor. Lite bling och Stickles bara för att lite glitter aldrig är fel;-)

De små söta rosorna hittar ni här



Du hittar massor av mer inspirerande material i butiken. Hoppas jag kunnat inspirera till nya kladdiga stordåd. Ha en bra torsdag:-)

Embellish Life//Marja

2 kommentarer:

En liten butik sa...

Wow, INSPIRERAD, tack! //Lotta

Linaliten sa...

Jag blir så sugen på att gå upp i pysselrummet och kladda lite när jag ser din läckra layout! :) Undra om dottern vill gå och lägga sig extra tidigt idag... ;)