onsdag 22 februari 2012

Några våriga kort!

Hejsan alla pysslare i detta avlånga land! Hoppas ni har det bra och att ni känner att våren är på väg. Trots att det snöar här hos mig så vet jag ju att den sakta men säkert gör framsteg. Igår var det makalöst fint väder här i Sollefteå med sol och plusgrader. Sedan att det blåste så man trodde fönsterrutorna skulle åka in var en annan sak. ;-)

För att riktigt känna in våren bestämde jag mig för att göra några våriga kort.

Till båda korten har jag använt Jenni Bowlins papper, så smidigt så när man kan klippa lite och så är det klart. Pappret har massor med motivrutor nämligen! Vi som inte stämplar motiv får ju hålla till godo med annat. ;-) Någon fler än mig som inte stämplar måste det ju finnas tycker jag.


Som vanligt måste jag ha blingpärlor Det lyfter vilket alster som helst och finns i en uppsjö av olika tillverkare och färger. Jag gillar de ark som har MÅNGA, och dessutom till ett vettigt pris! Köper på mig ett gäng då, för de går alltid åt. Här är det mörkröda som jag använt, andra färger finner du här.  

Jag har dessutom använt denna fantastiska Washitejp!!! Som jag älskar den! Lättsam att jobba med och ger en fin touch till alla alster! 


Inkat in en blomma och satte en brad i mitten. löven som jag stansat ut fick lite glitterlim. Klart!

 Nästa kort är uppbyggt lite på samma sätt. Samma papper, bling i annan färg, (40 stycken 6 mm för endast 15:-!!)  Washitejp och Glitterlim, som finns i flera olika färger. 25:-/st, då kan man köpa på sig ett gäng.



Det var allt för idag! På återseende! 

2 kommentarer:

La Vikinga sa...

GILLAR!!!

Jag stämplar inte heller...

La Vikinga

En liten butik sa...

LOVE! både dig och Jenni Bowlins papper!! Superfina kort Liza!