söndag 15 januari 2012

Garanterat sockerfritt bakverk!

Julen är definitivt över för mig och jag börjar få vårkänslor... Idag visar jag därför ett pastelligt kort med sommarkänsla! Jag har ritat basen själv och skurit ut med min skärmaskin, självklart går det utmärkt att klippa för hand oxå.

Blommor, bling och spets kommer från Prima och den härliga tårt-tanten från Bildmålarna. Motivet är målat med Distress Ink. Jag använde rosa wellpapp till muffinsform. Det finns massor med olika färger och de kommer i praktiskt 15 x 15 cm-format.

Även texten på tagen inuti kortet kommer från Bildmålarna och jag älskar den! Man drar bara i toppen för att se hälsningen, det finns även utrymme för att skriva nåt för hand nedanför...

Det är så svårt att fota skimmer, men jag har gjort ett ärligt försök iaf. Allt som är blått har jag målat med Glimmer Mist istället för distresser. "Frostingen" på cupcaken är även sprayad med mist, så hela kortet skimrar! 
Material från Shoppen:

Vit cardstock Avalanche
Rosa cardstock Berry Blush
Rosa wellpapp
Blommor från Prima ( snart i Shoppen )
Liknande Bling från Prima
Annan Spets från Prima ( det är rea så den här var slut...)
Fru Frossa från Bildmålarna
Text från Bildmålarna
Distress Ink Tattered Rose
Distress Ink Antique Linen
Distress Ink Vintage Photo
Distress Ink Peeled Paint
Distress Ink Aged Mahogany
Distress Ink Scattered Straw
Distress Ink Victorian Velvet
Distress Ink Spun Sugar ( snart i shoppen )
Glimmer Mist


Övrigt: Distress Ink Seedless Preserves ( lila klänning och vindruvor)


3 kommentarer:

Rozzan sa...

Jättekul och fint kort!! Och jag fick verkligen vårkänslor när jag såg det:-)

Susy sa...

Så läckert!

KRAM SUSY

En liten butik sa...

Mums, härligt kort!