lördag 24 september 2011

Terés "Favorit i repris"!

Det här var ju inte lätt alls... Jag har ju så många favoriter här i bloggen! Efter mycket velande så valde jag Lindas minialbum till slut. Jag älskar verkligen minialbum i olika former och just det här finns i både kraftfärgat och svart i shoppen. De är spiralbundna och färdiga att dekorera som man vill! Det bästa med den här hobbyn i allmänhet är, enligt mig, att man får göra lite som man vill.

Linda använde G45 papper i sitt album och gjorde det i en härlig vintage-stil. Gillar man annat så vill jag slå ett slag för de fina papperstacksen som finns i shoppen... Köper man en hel serie så är det busenkelt att göra ett helt album som håller ihop i stil och färg.

Några andra förslag på papper:

Rustic, DCWV
Safari Chic, DCWV
All about girls, DCWC
Christmas past deluxe, G45

Här kommer Lindas inlägg! 



Vintage kuvertalbum

Idag är det min tur att visa upp ett litet kuvertalbum som jag fick i utmaning av Lotta att göra i riktig vintagestil.
Redan så här ifrån start vill jag varna er för att det är en massa bilder. Men jag hoppas att ni ska överleva detta.
Kuvertalbumet kom att utvecklas till ett litet minialbum om min mammas familj. Albumet är inte helt klart. Jag saknar ett par bilder men jag visar upp det som det är just nu. Då det förmodligen dröjer ett tag innan jag får tag i de sista bilderna.Om ni undrar vart min morfar är så är på bilderna, så är svaret att det är de bilderna som jag saknar. :)
















Som jag sa tidigare så är det en hel del bilder. ;) Blommorna på bild 6-10 har jag gjort själv. Jag blev så inspirerad av mina DT-kollegor Lizas och Jennies hemmagjorda blommor. Dessa underbara blommor kommer snart upp i bloggen. Mina är bara bleka kopior av deras.

Material:
Graphic45 - kraft envelope album
Graphic45 - Down the boardwalk 8 x 8
Graphic45 - Domestic Godess
CS i olika färger 
Tim Holtz - Distress Ink Aged Mahogany
Dekorpärlor Sepia
Dekorpärlor i rosa och brunt med grön swirl och blommor.
Beige bomullsspets
Victorian Miniatyrer
Rubons: Sewing Collage Rub On Transfers

Inga kommentarer: