söndag 17 juli 2011

Ett manligt kort

Idag är det min tur att visa upp mitt första gästinspiratörsbidrag. Dagens alster är ett manligt grattiskort i murriga färger med rött som accentfärg samt en hel del glitter. 

Runt kanterna på bakgrundspappret har jag sytt med med zickzacksöm med symaskin och på tagen har jag sytt för hand med en lite grövre tråd. För att få lagom avstånd mellan hålen så sydde jag runt kanterna med symaskin, men utan tråd och sedan sydde jag för hand.
Glam och Glaze skimrar så vackert på tagen och wellpappen. Eller hur?

Från shoppen har jag använt mig av:
Papper ur serien Mabel från My Minds Eye
RubOns - Drinks
Band och wellpapp från You Do
Glimmer Glam i färgen Hayride och Glimmer Glaze i färgen Flirt från Tattered Angels Paint System
Cardstock från Bazzill

Jag återkommer snart med ytterligare alster. /Gästinspiratör Ami

4 kommentarer:

Stephi sa...

väldans snyggt!!!

Linda sa...

Det är underbart vackert Ami!

Terés sa...

Läckert! :)

En liten butik sa...

Mycket manligt med bling, härlig kombo! //Lotta