onsdag 16 mars 2011

Påsk häxa

Tiden tickar på och om några veckor är det påsk. Lotta skickade mig papper och ett av dem stod det bara påsk på :-)
...så jag tog fram en gammal bild på dottern då hon var kärring.


Det översta pappret har två härliga sidor, ett med prickar och ett med fjädrar, självklart ville jag ha med båda. Jag rev upp det prickiga pappret så kortet kom fram. Blev lite effekt, tycker jag. Ena flätan och handen med målade ägget fick 3D kuddar bakom sig.


Jag tog ett gammalt vykort med häxans putsmedel och klippte ut flaskan. För att få en 3D effekt på den så klippte jag en toarulle på hälften och klistrade på bakom flaskan.

Hoppas jag skänkt lite inspiration,
stephi

Material
Papper Bo bunny Sophies notebook
Papper Cardstock
Bokstäver privat


2 kommentarer:

Ziro sa...

Wow jättecool och snygg! Jag gillar att bara din dotter syns och inget från bakgrunden på fotot. Flaskan var också kul gjort! Det syns till och med på fotot att den är tredimensionell!

Mrs X sa...

Vilken läcker och annorlunda layout! Riktigt kul med det formklippta fotot!